fredag 4 juli 2008

Spännande!

Hej darlings! Nu är jag tillbaka igen från mitt mystiska lilla äventyr.

Det var nämligen så att på tisdagsmorgonen fick jag ett telefonsamtal från Bobfilm som ville att jag skulle komma till Trollhättan och göra ett statistjobb.
Självklart ville jag det så jag fixade med skjuts och att jag fick sova hemma hos min moster några mil därifrån. Alldeles efter jag skrivit det förra blogginlägget åkte jag iväg. Jag kom inte hem förän klockan tolv inatt.

Filmen har premiär 2009 och heter Bröllopsfotografen.
Det är Ulf Malmros som ressigerar, ni vet han som gjorde Smala Sussie och Tjenare kungen.
Björn Starrin, Tuva Novotny, Kjell Bergqvist och Johannes Brost har huvudrollerna och det verkar som om filmen kommer bli riktigt bra och rolig! Jag längtar tills den kommer på bio så att jag får se resultatet.

Vi spelade in i onsdags och torsdags. Det var något av det roligaste jag har gjort!

Skådisarna var jättetrevliga och roliga och ressigören och alla i teamet och runt omkring med. Folk inom film verkar väldigt trevliga och härliga i allmänhet trots att allt är så stressigt.
Förutom att man antagligen kommer synas på bioduken så är det oerhört roligt och intressant att se hur det faktiskt går till på en filminspelning.
Det här är något jag bara måste göra om!


ox,
Linda

2 kommentarer :

Anonym sa...

åh, det låter verkligen som en dröm! skulle också vilja det ;) men hur visste dom att du fanns? eller ja, du fattar! hade du skickat in något eller vad? :)

Linda sa...

Jag står med i ett statistregister som jag anmält mig till. :) Så dom hade hittat mig där och sett bild och så. ^^