fredag 28 augusti 2009

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

"Morris och Betty", han sätter händerna för hennes ögon och berättar. "Vi är på film nu, det här är historien om oss, där kärleksparet får varandra i den första scenen. Alla andra människor färgas grå och vi blir röda som körsbär. I en scen som visas på trailern säger han att de hör ihop som Hennes & Mauritz."
Hon tar bort händerna från ögonen. "Det måste hända något sorgligt också, annars vill ingen se filmen."
"Okej, hans pappa är manodepressiv och mamman är en komplett fruktkaka."
"Inte sånt tråkigt, det ska finnas något att gråta åt, annars är det ingen riktig kärlekshistoria. Slutet ska vara sorgligt."
"Nej, de lever lyckliga i alla sina dagar."


Den här boken läste jag för några dagar sedan.
Det är en kärlekshistoria skriven i en väldigt speciell stil med korta scener som är utdrag ur samtal och händelser.
Den handlar om Morris och Betty som träffas och blir hals över huvud förälskade i varandra och om hur deras förhållande utvecklas. Om ung kärlek, bultande hjärtan och om tårar.
Den är fruktansvärt fint.
Läs den.

A few days ago I read "I need you more than I love you and I love you so much" by Gunnar Ardelius. It is a story about young love and I think you should read it.

5 kommentarer :

clara serholt sa...

åh älskar den boken :) fick den av min bror för kanske två julaftonar sen :) underbar! hur har din dag vart ?

clara serholt sa...

filmen... åh den är väldans vacker ska du veta!! hyr den nu!
min har varit jättebra :) vaknade vid halv 10 kanske...pysslade, klippte topparna, köpte mys och hyrde film, bakade morotskaka åt tacopaj, var på kyrkans ungdom och hade tårttävling (mitt lag vann yeah) och nu har jag precis sett på film :) hoho kraam

Erica sa...

Åh det ser fint ut! Har funderat ett tag på om man borde införskaffa den så det får kanske bli några inköp på adlibris innan flytten. älskar kärlekshistorier... några tips?

Verran sa...

Jag tror jag ska försöka läsa den där boken :O Seriöst. Jag känner att jag behöver läsa något annat än min levande slottet bok som jag redan läst två gånger :P

Rebecka sa...

Jag håller på att läsa den just nu.
Gillar sättet den är skriven på, sådär korta små stycken.