måndag 17 augusti 2009

It's sad how you're rollin', rollin', rollin'

Tre skärp och en scarf för 40 kr. Det lyckades jag hitta i en damaffär idag.

Eller, det är snarare en tantaffärskulle man väl kunna säga, och inte alls en så trevlig sådan.
På klädhängarna finns mest hemska formlösa saker i underliga mönster som skriker "TANT" och det gör mig lite ledsen. Det får antagligen många äldre damer att tro att de måste klä dig i kläder som de egentligen inte alls tycker om.
Särkilt häromkring där jag bor har jag märkt. När de har passerat femtio verkar de flesta ha tappat hoppet om sig själva och klipper likadana korta "praktiska" pojkfrisyrer. När de i själva verket skulle kunna känna sig mycket finare och yngre i kläder som faktiskt passade. Med tanke på att de säkert såg väldigt tjusiga ut en gång i tiden.
Jag tycker att det är lite löjligt att ändra på sitt sätt att klä sig bara för att man blir äldre. Vem har bestämt det egentligen? Jag skulle vilja säga: klä er som ni vill, ni får vara fina ni med.

I bought tree belts and a scarf today.
And it makes me a bit sad that so many old ladys dress so frumpy.

2 kommentarer :

Helena sa...

Åh! Värsta fyndet ju! :D 4 artiklar för 40:-.. Billigt!

Sv: Allt är bra här med! Har dock inte gjort något nyttigt med min dag mer än diska, så jag känner mig ytterst lat idag! Vad har du gjort annars idag?

Verran sa...

Jag håller helt och hållet med, efter kvinnor får barn så brukar deras stil förändras, inte direkt men gradvis. Och sen så är det som du säger över 50 och så gör dem sig tantiga trots att dem fortfarande är jävligt heta. Men det kan hända att det handlar en hel del om att deras kroppsbyggnad ändras, men jag vet inte riktigt. Men det är dumt iaf.