söndag 26 september 2010

"Vi tyckte att vi var lite smartare, vi höll på med musik och poesi och pratade om svåra saker."

Photobucket
Imorse hoppade jag på bussen som skulle ta mig till Göteborg och årets bokmässa.
Photobucket
Där träffade jag min fina kusin Frida.
Photobucket
Vi strosade runt bland alla tusen montrar och tittade på alla möjliga sorters böcker. Serieavdelningen fick oss att stanna till en stund, bläddra, titta och säga: "man kanske borde läsa sånt här..."
Photobucket
Jag köpte en hemskt fin filofax i finaste gula färgen. Jag har velat ha en i evigheter men har tyckt att de är på tok för dyra. Den här såldes till galet mässpris, 99 kr istället för 895. Fynd? Oh ja.
Photobucket
Vi satt på golvet och åt chicken curry i charmiga take-away-förpackningar.
Photobucket
När vi var mätta tog vi oss igenom folkmassorna för att köa till Filip och Fredriks Söndagsparty där Håkan Hellström var gäst. I över en timme köade vi och blev mer och mer oroliga för att vi inte skulle komma in. Det fick nämligen inte plats med hur många som helst. Det slutade med att jag och Frida var de sista som blev insläppa innan dörrarna stängdes. Vi fick platser längst fram till höger. Bra platser ändå.
Den följande timmen var himla fin. Mina tre favoritmän på en och samma plats. De pratade om Håkans nya bok, näsblod, galna tågluffning till Rivieran, spelningar och om att åka på stryk. Självklart spelade Håkan ett par låtar, Känn ingen sorg för mig Göteborg och Här kommer lyckan för hundar som oss.
Ruskigt fin dag!

7 kommentarer :

Jeanette sa...

Toksöt filofax!

Lisen Elisabeth sa...

Låter som en fin fin dag! och filofaxen var ju den finaste jag sett på länge!
Mys med håkan och filip och fredrik! lite avis blir man ju? ;)

agnes sa...

Gud vad härligt :)!

lisa sa...

ååh. jag och min vän fick inte komma in. och jag som tänkte att han inte skulle spela någonting. åh vad arg jag blir nu.
men jag köpte boken signerad iaf. det var fint.

men. jag tycker de borde tänkt till och valt en större lokal. jag menar. filip och fredrik = drar personer. håkan hellström = drar äääännu fler personer.. och de tillsammans drar ju hur många som helst.

det fanns ju faktiskt större salar. och att det satt personer kvar från förra seminariet var ju bara dumt. :(

Lisa sa...

du är så fin!

lisa sa...

sv: ja det var inte så kul. men du gjorde min vardag lite lättare att leva efteråt genom att beskriva det och lägga upp videon. tack :)

Trees sa...

Oj vilken dyr filofax!?!
Kap minsann :) Väldigt fin!