tisdag 24 maj 2011

"Show me a man with a tattoo and I'll show you a man with an interesting past." - Jack London

Eftersom det är flera som frågat efter det här, så ska jag berätta lite om mina tatueringar.

Min första tatuering, en koifisk på vänster axel. Eftersom jag alltid tyckt att dessa fiskar är så vackra så kändes de som en bra början. Att de symboliserar att uppnå sina mål och att överkomma svårigheter i livet är en bra grej att ha på huden.

Tatuering nummer två sitter vid mitt höftben och syns därför nästan aldrig. Den föreställer tre körsbärsblommor. De står för skönhet och påminner om att livet är flyktigt. Intill dem finns NEDA's symbol för återhämtning från ätstörningar.
Den gjorde nog mest ont att göra av de tre.

Det senaste och minsta tillskottet finns på min vänstra handled. Symbolen för the Deathly Hallows från Harry Potter. En sorts nördstämpel kan man säga.

7 kommentarer :

Lisen Elisabeth sa...

De är så fina!
Och så modigt!
hoppas jag vågar nördstämlpa mig också någon gång.. ;)

Sofia i London sa...

coolt!

Angel of Darkness sa...

Vad fina ^^
Bra att du berättar vad de handlar om och symboliserar! :D

Sandra sa...

Fina! (Och äntligen fick jag se tatueringarna)

frida vega s. sa...

åh fint

malin/lokalresan sa...

Vilken VÄRD nördstämpel, jagdör.

Kajsa sa...

älskar din "nördstämpel"! så fin! :)