torsdag 18 augusti 2011

KAPITULERA OMEDELBART ELLER DÖ

Mary och Lovely går i nian. Deras värld är färgad perverst rosa och Håkan Hellström är soundtracket till deras liv. Idrottslektionerna skolkar de från för "man måste för fan prioritera". Istället drömmer de om en framtid i en sunkig lägenhet i London. Just nu handlar deras vardag om brustna tonårshjärtan, stiliga unga män med mustasch, panikångesten som bor i bröstkorgen och avskavt nagellack.
Jag slukade den här boken på en kväll och älskade varenda rad. Precis som att vara femton igen. Så fint men samtidigt så himla sorgligt och smärtsamt.

5 kommentarer :

Ida Linnéa sa...

Skall absolut läsa den! ;)

Anonym sa...

Very interesting points. Thanks!

My site:
simulation rachat credits Rachat de credit

ViktoriaPettersson sa...

Det boken verkar bra!

maja - FOTO - fotogeniquee sa...

Vad fin blogg du har! Din header är störtfin ju!

Matilda sa...

För några veckor sedan läste jag OM boken. Sedan köpte jag den. Blev lika förälskad som jag visste att jag skulle bli.

Så himla himla bra!