måndag 28 november 2011

an education.


Jag såg en så fin film ikväll. An Education heter den.
Den utspelar sig i början av 60-talet i förort till London. Sextonåriga Jenny har sin framtid planerad. Precis som hennes pappa önskar ska hon ta examen med fantastiska betyg och komma in på Oxford. Allting förändras när hon träffar David som är dubbelt så gammal som henne. Han tar med henne på fina restauranger, konserter , resor och nattklubber. Jenny faller för David och dras snabbt in i hans glamorösa värld.

5 kommentarer :

Sandra sa...

Åh, jag som just har köpt den filmen men inte sett den än! Då vet jag vad jag ska göra i helgen i alla fall :)

Lisa sa...

den filmen är så fin!

Jeanette sa...

Den filmen är så himla fin. Men jag hade av någon anledning förväntat mig lite mer av handlingen. Kände att det saknades något.

Sofia Capel - Londonbloggen sa...

ääääääääälskar den filmen!!

sugarhearted sa...

Har den filmen i min samling, hittade den för 20 kronor när videobutiken i mitt kvarter stängde senaste sommaren. Filmen är helt okej. Fin, men inte den bästa jag sett. Men åh vad Carey Mulligan är fin! Blev ju alldeles förtjust i samt avundsjuk på hennes utseende då jag såg denna film! Hon är fantastiskt bra och fin i Drive också, och det är för övrigt en riktigt jäkla bra rulle som jag varmt kan rekommendera. :)