lördag 4 januari 2014

en lista.

Blev utmanad av Clara att göra den här listan. Så då kör vi!

Hur gammal är du? Tjugotvå!

Hur gammal känner du dig? Ibland jättegammal när jag tänker på allt jag gått igenom och ibland så himla ung. Ibland bådeock på samma gång. Fast jag tror ändå det är såhär det känns att vara tjugotvå.

Berätta om din familj? Min familj är liten. Det är bara jag och min mamma men det är fint det också. Hon är världens bästa och min stora förebild när det gäller så mycket.

Vad har du gjort i dag? Idag har jag och Erik haft filmmaraton i min säng. Har sett en massa filmer och knappt rört oss ur fläcken. Bara för att hämta mer te och popcorn och sånt där.

Vilken film såg du senast? Känn ingen sorg. Så himla himla bra.

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Våren! Allt känns nytt och hoppfullt och det börjar äntligen ljusna efter den långa vintern.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I mitt mysiga fina sovrum.

När vaknade du i dag? Halv tolv ungefär. Tidigare än på länge.

Vilken är din favorithögtid? Halloween såklart! Bästa någonsin. Man får klä ut sig, se på skräckfilm och äta godis. Bäst!


Vad lyssnar du på just nu? Erik som spelar spel på sin dator alldeles brevid mig.

Har du någon gång brutit ett ben? Aldrig.

Snarkar du? Jag tror inte det.

Hur går du helst klädd? I klänningar eller kjolar. 

Vad sa du senast? Nånting till Erik om spelet han spelar.

Vad har du i dina fickor? Har inga fickor på denna klänningen.

Vad köpte du senast? Mat på Ica, inte så spännande.

Hur många gånger har du flyttat? Har tappat räkningen. Över tio gånger hur som helst.

Vad åt du till frukost? Yoghurt med müsli och en skiva rostat bröd.

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag tolv, hade ganska nyss flyttat till ett nytt hus i grannbyn och gick på en pytteliten skola. Det gick kanske sju personer i min klass men jag hade bara en vän. På fritiden pysslade jag med mina hästar och alla andra djur vi hade.

Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På min byrå i andra sidan rummet så att jag ska behöva gå upp och stänga av alarmet på morgonen.

Är du blyg? Nä, inte så värst men jag var jätteblyg när jag var liten.

Vad heter du i andranamn? Susanne Irené.


Har du svenskt ursprung? Vilken märklig fråga. Men ja, jag tror det? Den släkt jag känner till är från Sverige i alla fall.

Har du, eller har haft, något smeknamn? Inte direkt. Ville alltid ha ett smeknamn när jag var mindre. 

1 kommentarer :

Madde Schwedaan sa...

Åh jag älskar listor! Fast jag är dålig på att göra dem själv, det är inte lika roligt som att läsa alla andras. Men frågan om svenskt ursprung var ju lite konstig, fast jaja, det kan ju vara kul att veta vart folks släkt kommer ifrån med! Inte bara gamla Sverige liksom.