lördag 8 oktober 2016

vårt kök

kitchen
jag har ju knappt visat några bilder alls på hur det ser ut hemma hos mig och max där vi bor sedan snart ett år tillbaka så idag tänkte jag visa lite detaljer från vårt kök.
här på första bilden ser vi köksfönstret. så himla mysigt att kunna stå och titta ut på gården när en diskar istället för att bara stirra in i en vägg. här bor som ni ser ett gäng växter. kaktusar + två avokadobebisar som fått flytta in i ett växthus för att inte katterna ska käka upp dem.

kitchen
på bänken till vänster om fönstret har vi vattenkokare + te och på en nyinköpt skärbräda från tgr (eller flying tiger copenhagen som det bytt namn till tydligen) har vi sånt som vi använder nästan varje gång vi lagar mat. alltså salt, peppar, olja och en skål med vitlök. och högtalare att lyssna på podd i medan en pysslar runt i köket. (just nu rekommenderar jag flora o frida som är en alldeles UTMÄRKT matlagningspodd. tänkte förresten göra ett inlägg med alla roddar jag lyssnar på men det kommer ta ett tag eftersom det är så sjukt många.)

kitchen
på andra sidan spisen har vi sodastream och en telåda. te är viktigt ok! på den bor en kaktus och en suckulent tillsammans med en liten nålfiltad katt med läskiga ögon.

kitchen
på kylskåpet har vi organiserat kaos. en blandning av roliga magneter, middagsplanering, vykort och inköpslistor. har egentligen länge varit emot att ha en massa grejer på kylskåpet men tycker detta är en väldigt fin samling som känns väldigt oss. 

kitchen
på mikron finns lite basilika, bananer och korsord. på väggen har vi ramat in wifi-lösenordet så att våra gäster kan komma åt det lättare.

kitchen
på listen till dörren är rocky ute på promenad. inget konstigt med det.

kitchen
ovanför köksbordet har vi påbörjat en tavelvägg. än så länge är det:
daniel adams ray, en räv jag hittade i en tidning, outkast, drew barrymore också från en tidning, en jan stenmark och en bild på mig och max från första gången vi träffades. 😻

kitchen
på själva köksbordet har vi en vas, kapsylöppnare i form av en säl, pepparhund och en ljusstake från lagerhaus som jag spraymålade i guld.
just nu är det typ det mysigaste rummet i lägenheten även om en del grejer fortfarande behöver fixas. typ taklampa och en gardin för att dölja lite fula delar på balkongdörren.
visar er mer en annan dag. hoppas ni har en fin lördagskväll!

0 kommentarer :