lördag 9 augusti 2008

Alla katter skulle bo i hus med tak och fönster...

... och ha på sig tyg med vackra mönster

i den värld som är min
Alla blommor skulle prunka ännu mer i hagen
skulle prata med mig hela dagen
om jag bad dem i den värld som är min.

Fågelkvitter. Hälsar glatt från grenen där de sitter
men det låter faktiskt mest som fnitter
där i den värld som är min.

Bäckar porlar fram en ljuv musik
som jag förstår i allafall ibland.

Och jag hoppas att min egen värld ser ut just så
och är ett underland




I natt tittade jag på Alice i Underlandet. Den är väl helt underbar? Det tycker i alla fall jag.
Och ikväll blir det nog mer Disneyfilm.

ox,
Linda

2 kommentarer :

Anonym sa...

Jag håller med, det finns inget bättre än disney!

Anonym sa...

Den är bra.
När det gäller tecknat är jag mest för manga men de gamla Disney är bra.