lördag 17 januari 2009

Idag tycker vi inte om...

...kyla och minusgrader! USCH!
Min morgon började väldigt bra för att sedan krascha totalt och förvandla resten av dagen till en lång tråkig röra fylld av nästan ingenting.

Till skillnad från de flesta andra mornar vaknade jag direkt och gick in i badrummet, tvättade mig och kände mig pigg och glad. Faktum är att jag såg fram emot att gå till skolan, träffa folk och ha teaterlektion.
Precis när jag skulle börja klä på ropar mamma och säger: "Jag kan inte köra dig till bussen idag. Bildörrarna har frusit igen."
Fantastiskt. Jag gick ut i köket, kokade te och åt frukost eftersom jag hunnit bli hungrig efter stunden jag varit vaken.

Jag skickade ett sms till Anna för att meddela henne om att jag inte kunde ta mig till skolan och därför inte skulle kunde vara med på teaterlektionen där hon och jag skulle skriva dialoger ihop. Hon föreslog att hon skulle ringa mig på lektionen och så skulle vi jobba genom telefon. Det lät som en utmärkt idé.
Vad jag inte tänkte på var att min telefon var inställd på ljudlös. Därför hörde jag aldrig när hon ringde.

Dagens återstående timmar låg jag framför tv:n och kollade på helt ointressanta program, städade mitt rum och rastade hundarna.

Slutsats: Det lönar sig helt enkelt inte att vara pigg på morgonen.

1 kommentarer :

clara serholt sa...

haha slutsatsen var ju bäst!