lördag 9 maj 2009

fredag.



På morgonen var det dags för nationella prov i Engelska B. Jag blev klar fort och jag tror att det gick rätt bra.
Något som däremot inte alls är bra är att tio av lärarna på kulturskolan ska varslas på tre år. Det är ungefär hälften. Det är galet. Sveriges bästa kulturskola har bara hunnit vara det i nio månader och nu ska den slaktas. Jag blir så arg!
Idag har vi gått runt med namnlistor för att protestera mot det här.
Anna pratade om det på radion idag med. Vi tycker verkligen inte att det här är okej!
Förutom alla lärare som blir utan jobb så kommer det att försämra elevernas chanser till en bra utbildning. Färre elever kommer dessutom att välja estetutbildningen på våran skola och kommunen kommer förlora massa pengar på det. 80 000 kronor per elev varje läsår.
Usch.
Efter skolan fick jag skjuts med Lasse till Kinna. Jag slapp alltså vänta på bussen i ösregnet.
Jag köpte den fina lilla klänningen på bilden och sedan åkte jag hem.
xoxo,
Linda