onsdag 27 maj 2009

godis, sextiotalskläder och film


Jag köpte gulligt godis idag. Fina klubbor och pocky. Och Hello Kitty-godis. Mums! Jag som älskar söta saker.


Och så gick jag förbi Lindex och hittade en fin rosett och en mascara.

Idag har varit en bra dag av många anledningar.
När jag kom till skolan träffade jag Clara i biblioteket.
  • Vi hittade en bok om dans genom tiderna som vi bläddrade i, den var full av fantastiska bilder från 30 - 60-talet.
  • Anna och Clara höll i en fantastiskt rolig röst och rörelse-lektion.
  • I teatersalen låt en postorderkatalog från 1963. Jag och Clara höll på att dö. Underbara klänningar, skor och massa annat.
  • Jag köpte pocky.
  • Jag såg filmen "Rallybrudar" tillsammans med mamma. Jag var skeptisk i början, men den var riktigt bra!

xoxo,
Linda

1 kommentarer :

clara serholt sa...

åååh finfint godis ju! supersöt rosett!!
härlig härlig dag säger jag bara :D