tisdag 30 november 2010

But the wind goes right through you, it's no place for the old.

PhotobucketIdag åkte jag till närmaste "stad" och handlade lite. Där finns många fina gamla byggnader men de flesta är så nedgångna och trasiga att jag blir lite ledsen i hjärtat. Den här byggnaden är fin i alla fall. Min mamma hade en loppis där för flera år sedan.
PhotobucketVackra rosor i affären. Nästan så jag ville köpa med mig en bukett hem.
PhotobucketC-vitamin är ju bra i förkylningstider.
PhotobucketHur gott verkar inte det här? Måste baka något innehållande detta lilla underverk någon gång inom en snar framtid.
PhotobucketJag tog en sväng in på biblioteket också men blev besviken. Utbudet var verkligen inget att hurra för. Hyllan med engelska böcker var den minsta jag sett nångång. Väldigt tråkigt. Nästan lika tråkigt som den ohjälpsamma personalen.
PhotobucketDe här två böckerna fick följa med hem i alla fall. Bara kärlek kan krossa ditt hjärta av Gunnar Ardelius, och Twenties Girl av Sophie Kinsella. Gunnar Ardelius skriver så himla bra. Älskar ju Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket och den här är en sorts uppföljare till den. Lovar att berätta vad jag tyckte när jag har läst klart den.
PhotobucketNu tänker jag krypa upp i soffan med en kopp varm choklad och läsa med katten i knät. Det blir fint.

7 kommentarer :

lisa sa...

åh trist det där med biblioteket :(
jag som utbildar mig till bibliotekarie skäms lite över att det finns otrevliga bibliotekarier och att "vi" ständigt förknippas med sura tanter/gubbar. :P

Melker sa...

fluff är gott att ha till glass också!

felicia sa...

Ha fluff i chokladmjölken och så lite strössel ovanpå! Det är det godaste som finns!

Sofia i London sa...

är sugen på de böckerna! ska önska mig i julklapp! =)

Hanna sa...

Vad mysigt det låter :)
men synd för biblioteket, att de var så få böcker och att de som jobba där inte var så glada..

Kram :)

Malin sa...

vilka mysiga bilder! vart är det du bor?

Kajsa sa...

åh, fluff! så gott!