torsdag 15 januari 2015

något nytt.

IMG_3975
IMG_3955
Något väldigt märkligt hände förra veckan. Jag var och strosade runt i butiker tillsammans med en vän och av en slump började jag rota runt lite i en hög med reajeans. Jag hittade ett par med hög midja som fick följa med hem.
Det känns verkligen superkonstigt för jag har inte använt byxor på flera år. Jag har redan använt dem i skolan, vilket kändes väldigt konstigt och ovant.
Det känns liksom viktigt att våga ha byxor igen eftersom största anledningen till att jag inte trivts i det är att jag tyckt de framhäver delar av min kropp jag lagt ner så mycket energi på att vara missnöjd över. Väldigt onödigt. Slut på det säger jag! Jag tänker minsann ha på mig vad jag vill.
Vi får se om dessa byxorna får några kompisar i min garderob snart. Dock vinner klänningar och kjolar alltid i längden eftersom det är bekvämast och piffigast tycker jag.

5 kommentarer :

Amanda sa...

snygga!

Tora (torahansson.blogg.se) sa...

Heja dig! Klart du ska ha på dig vad du vill och det du känner för, du passar jättebra i jeans.

ellenlundis sa...

Snygga jeans du har :)
http://finlandsgullet.wordpress.com/

Vincent sa...

http://nouw.com/vincents/vaga-inspireras-av-manniskor-17313834

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Sitter ju skitbra på dig:) Jättefint!