söndag 22 november 2009

om min header.

På sista tiden har jag fått många fina kommentarer om min header. Därför tänkte jag berätta lite om den. Det var faktiskt inte alls meningen att den skulle användas som header när bilden togs.

Den togs i juli när min klass hade samlats hemma hos Anna för att grilla.
Det var fint väder, vi hade ätit klart och bestämde oss för att gå ner till sjön och sitta på bryggan en stund. Jag var på ett strålande humör, som man blir när man är omgiven av fina vänner. Självklart hade Clara med sig sin kamera och knäppte massvis med bilder.
Just den när den här togs hörde jag henne ropa att jag skulle stanna. Vänd dig inte om, sa hon.
Några dagar senare tänkte jag att jag behövde en ny header och letade efter en bild som jag ville använda.Jag kunde inte hitta någon.
Tills jag snubblade över en där man ser mig bakifrån, mitt hår har rufsats till av vinden.
Jag redigerade den lite grann för att ge den en mer drömsk känsla. Det är nog den header jag har haftlängst och jag har inte tröttnat ännu.

Nu vet i hur det gick till när bloggen fick sin header. Tusen tack för de fina orden!

5 kommentarer :

clara serholt sa...

wihooo! puss puss

Rebecka sa...

Jag tycker att din header är hur härlig som helst!

Lisen Elisabeth sa...

Måste säga att din header är jättehärlig, och man får precis den känslan som du beskriver lite när man ser den!

farbrormalin sa...

Bilden är underbar, riktigt somrig. Jag skulle vilja ha det där röda håret! :)

Trees sa...

Jaha på så vis! Vart är sjön lokaliserad? Ja, du bor också i göteborg eller? :)