torsdag 31 december 2009

tvåtusennio - en sammanfattning.

I januari hade jag precis kommit hem från egypten. Jag var glad nästan hela tiden och skrev, skrev och skrev.
Jag tog cirkuslektioner och försökte lära mig att gå på lina.

I februari tatuerade jag mig för andra gången, körsbärsblommor vid höftbenet. Jag åkte in till göteborg och shoppad med några vänner, tillbringade en fin kväll med klassen och fick glasögon.
Jag längtade tillbaka till Egypten något otroligt.

I mars var jag och såg Håkan i Borås. Det var fantastiskt. Jag flyttade in i min alldeles egna lägenhet. Jag kände mig kreativ och pysslade en hel del och sydde rosetter.

I april sydde jag, fotade och blev medlem på lookbook. Jag läste Alice i underlandet och målade på min köksvägg.
Min drömklänning köptes på tradera.
I skolan hade vi hade premiär på våran monolog-och dialogföreställning och rasterna tillbringade vi ute i solskenet.
På valborg fyllde jag arton år och blev firad med överaskningskalas!

I början på maj firade jag min födelsedag med mina vänner. Jag såg på Skins om och om igen och flydde från verkligheten.

I juni såg vi Romeo och Julia på Göteborgsoperan med skolan. Klassen grillade hemma hos Anna och spelade twister. Sedan blev det sommarlov och mina söta småkusiner kom och hälsade på.
Jag var på liseberg.

I juli var jag sanslöst uttråkad och ganska ledsen. Jag gjorde inte mycket alls och nästan ingen var hemma. Jag längtade långt långt bort härifrån. Det var mitt värsta sommarlov någonsin.



I augusti häslade Frida på och jag blev glad igen. Jag började mitt sista år på gymnasiet. Jag såg mycket film och läste fina böcker.
Augusti var måanden då jag fyndade mycket fina kläder till vrakpriser.

I september var jag på Håkan-konsert på liseberg och köade med fina människor.
Jag, Anna och Lasse var hemma hos Clara och såg på film.

I oktober firade vi Claras födelsedag. Jag pluggade massor och var på biomaraton.

I november hade jag halloweenfest och sedan åkte jag på klassresa till Göteborg. Jag blev sjuk i över två veckor och låg nästan bara i sängen. Jag var trött på hösten och det här stället. Min längtan bort var starkare än någonsin.

I december gick jag och Clara på bio och hade hur roligt som helst.
Den femte reste jag till Thailand och mådde så otroligt bra där. Jag behövde verkligen komma bort.

5 kommentarer :

Karla sa...

Låter som ett bra år ändå. Och så söt du är (:

Sonia sa...

You had a very good year, I hope the next is equal to or better!^^

re: Thanks a lot for your lovely coments^^
I really don't know if I like snow because I've only seen it one time and when I was young in a very cold winter, but I wish I knew, and I think it's going to like me, because I love the winter landscapes. :)

And Big Fish is also one of my favorite movies.

Erica sa...

Jag är fortfarande smått avundsjuk på din thailandresa ska du veta - trots att du är hemma nu och allt. Kram på dig fina du.

Sofia i London sa...

året verkade fint! men så tråkigt när man är ledsen på sommaren! =(

Lilla fröken sa...

Vilket härligt år. En del Håkan Hellström där också vilket förgyller vilket år som helst! :)