lördag 7 augusti 2010

That thing you do!

Jag såg nyss en film som jag tyckte om och som gjorde mig glad. "That thing you do!"
Året är 1964 och trummisen Guy drömmer om att bli rockstjärna. Hans band deltar i skolans talangshow och när han av nervositet höjer tempot till en av deras kärleksballader blir publiken helt vild. Snart blir de erbjudna skivkontrakt och innan de vet ordet av spelas låten på radio och börjar klättra på topplistorna.

Filmen är skriven och regisserad av Tom Hanks, som även spelar bandets manager.

5 kommentarer :

clara serholt sa...

Åååå vilken kanal såg du den? Eller du kanske till och med har den? Då blir jag lycklig...blink blink!
Puss

Lisen Elisabeth sa...

Ska lägga den på minnet, verkar mysig :D

Anonym sa...

Hej!

Jag gillar din blogg väldigt mycket och har inte kommenterat tidigare. Men så hittade jag den här väskan och då kom jag att tänka på dig! Så nu skickar jag iväg min första kommentar. Känns lite läskigt att kommentera någon man inte känner.

http://www.tradera.com/Pop-second-hand-vintage-emo-vinyl-vaska-60-tal-Rockabilly-auktion_1635_116336284

Natasha sa...

Den vill jag gärna se!

Isabella sa...

Åh älska!