söndag 28 december 2014

Året som gick - 2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Många saker! Gick på youtube-gala, åkte segeway, satt i en panel och snackade om podcast, började på folkhögskola och var på stort konvent till exempel.
soirée française
Har du några nyårslöften?
Brukar inte ha några nyårslöften men sätter alltid upp mål inför året. 2015 ska jag ha mer roligt. Gå ut mer, dansa, vara med fina vänner och skratta.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken.

Vilka länder besökte du?
Stannade här hemma i Sverige hela året tyvärr. Vill verkligen resa någonstans nästa år.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit hemma på kvällar och helger. Blir bara ledsen av det.

IMG_0918
Bästa minnet från 2014?
Så svårt att bara välja ett men får säga Guldtuben. Det var så himla fint att få träffa alla underbara människor på en och samma gång.

Den bästa tv-serien?
Buffy, Buffy, Buffy! Blev verkligen hooked i år och den är så himla bra.
IMG_0353
Bästa köpet?
Lampor att ha när jag vloggar och min Zoom H1 att spela in ljud med.
IMG_1023
Vad spenderade du mest pengar på?
Youtuberelaterade grejer som lampor, kameror, minneskort och liknande. Och tåg- och bussbiljetter!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Året började med att jag var ganska ledsen och trasig men det övergick mer och mer till att jag blev himla glad och pepp på livet.

Vad fick dig att må bra?
Fina människor!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag bjöd mina fina vänner på middag hemma hos mig och sen gick vi ut och dansade. Det var jättefint och bra. Tidigare samma dag gick jag även med i Splay, så bra födelsedagspresent!


IMG_9626
Är det något du saknade 2014 som du vill ha år 2015?
Resor! Vill verkligen ut och resa någonstans. Senast jag var utanför landet var 2009 och det känns förjäkla sorglig tycker jag.

Vad ser du mest framemot med år 2015?
Att göra en massa roliga saker. Åka på äventyr, umgås med fina människor och vara glad. Har ingenting planerat eller spikat egentligen men är ändå helt orimligt pepp på nästa år. Jag tror på det!

1 kommentarer :

LouiseiTurkiet sa...

Åh vilket fint hår du har, är det jobbigt att underhålla med färgning och så?
Du verkar ha haft ett roligt år.

Om du gillade julkalender som Emily Dahl hade på sin blogg under december månad så vill jag tipsa dig om min fotoutmaning 2015.
Den är uppbyggd på samma vis men under ett helt år istället. En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en bra Tisdag och god fortsättning på nya året.
Kramar Louise