måndag 1 september 2008

I don't care if Monday's blue

Till att börja med vill jag säga att jag har träningsvärk. Men det gör inte så mycket, det är lite bevis på att min relativt nystartade träning fungerar.
Men att jag fick reda på att vi ska ha orientering i skolan snart är inte så kul. Jag förstår mig inte alls på de där kartorna när jag väl är ute i skogen.

Idag har jag varit i skolan eftersom det är måndag. Det var en helt okej dag som började med en dubbeltimme i engelska.
Inte mig emot, tvärt om. Jag tycker om engelskalektionerna. Men vi har fått ett litet klassrum med något sorts rörelselarm som inte går att stänga av, så rätt tyst men skart ton ljuder större delen av tiden. Det är olidligt.

Eftersom vi är så listiga kom jag och Lasse på en teori om vad det är för ton.
Den kommer tillslut att förvandla oss till zombies och slita huvudet av resten av eleverna. Med början på naturarna.
Det låter onekligen som något ett rörelselarm kan åstadkomma må jag säga.

Nycirkus hade jag idag med. Vi övade balans, att klättra i repet och i trapetsen. Fick lära oss att göra "fågelboet". Så som på bilden och det var jätteroligt!
Vi jonglerade med och jag lånade med mig två bollar hem för att lära mig med dem först. "Hej då dåliga bollsinne!"

Dagens soundtrack: Långa vägar - Håkan Hellström

ox,
Linda

0 kommentarer :