fredag 12 september 2008

Utflykt.

Igår tillbringade jag massor av timmar på en buss. För våran klass och en samhällsklass åkte till Vadstena. Där tittade vi på kyrkor, slott och kloster.
Vi gick även och letade efter "stan", bara för att inse att det inte fanns någon. Vad vi däremot hittade var någon grill, en skabbig offentlig toalett och en nunna.

Clara var tillbaka i skolan med och det var jättekul att få träffa henne igen. Hjälp, vad jag har saknat människan!
Bussresan blev genomlidlig genom att jag, Anna och Clara sjung Disney, döpte fiskar och pratade om underliga saker. Andreas fick en brilliant idé om att vi borde utse en person i klassen som får jobba som telfonist och ringa männen i de vita rockarna när de behöver hämta någon i våran klass. Vilket stressfullt jobb det skulle vara!

Nu har jag alltså varit på ännu en plats i världen. Oh my! som jag brukar säga.
ox,
Linda