söndag 13 september 2009

söndag


Fy vad jag har slitit idag! Jag har trimmat och klippt gräs, krattat upp det och kört massvis med fulla skottkärror. Och det är inte precis någon liten gräsmatta jag pratar om.
Dagen var verkligen perfekt för den sysslan om man tänker på vädret. Mycket sol och lite svalkande vindpustar då och då. Att det föll ner vackra gula löv från himlen gjorde det inte sämre! Jag längtar faktiskt lite efter hösten.
Eller en sådan där höst som man ser på film. Kvällar uppkrupen i soffan med vinden vinande utanför fönstret. Levande ljus i alla rum. Långa promenader bland frasande löv i fina färger med en halsduk virad flera varv om halsen.
Tyvärr är hösten i den här delen av landet långt ifrån det jag just beskrev. Här regnar det nästan hela tiden och de frasande löven blir till en mosig sörja... Suck. Jag får väl nöja mig med att se på fina höstfilmer. Några förslag?

I alla fall, tillbaka till om hur min söndag har varit.
När jag kom hem från gräsklippandet hade jag ändå fullt av energi kvar så jag dammsög mammas lägenhet. Kvällen tillbringades med en kopp te framför tv:n.
Nu är jag väldigt trött och har ont lite överallt. Jag ska snart krypa ner i sängen och läsa manus innan jag ska sova.

Set The Fire To The Third Bar - Snow Patrol


I'm longing for the autumn to come!

1 kommentarer :

Erica sa...

SV: Ja, han är riktigt fin min pojke. har du någon som du tycker om lite extra sådär? Kram