söndag 18 april 2010

cigarrer, lumparminnen och översvämmning

Inatt hade jag en mycket märklig dröm. Jag drömde att våran slutproduktion hade blivit inställd an någon anledning, istället satt vi teaterelever på ett tak någonstans och rökte cigarrer med färggrann rök och drack grön champange som smakade vattenmelon. Våran lärare berättade gamla lumparminnen och då dök våran mentor upp och sa att där kunde vi ju inte sitta hela dagen, i alla fall inte utan att bjuda honom på champange. Så det gjorde vi.
Marken nedanför var täckt av snö och där sprang skolans andra elever omkring och byggde snögubbar. Plötsligt smälte snön och det blev översvämmning men som tur var hade vi en stor båt redo.
Sedan vaknade jag.

8 kommentarer :

emma sa...

tack så mkt!:)
fin blogg:D

Mathilda Hell sa...

jaa visst är dom :)

jouline sa...

Sv: Tack så mycket :)

Isabella sa...

Du skriver så otroligt episkt vackert! jag får så fina bilder i huvudet.
Puss på dig

Sonia sa...

Wow, it's so rare jajaja

Malin sa...

sv: Jag åker några dagar efter studenten, kanske en vecka, så mot slutet av juni ungefär. http://christianaupairs.com/ heter agenturen jag använt mig av som främst riktar sig mot att para ihop kristna flickor med kristna familjer, men det finns många andra bra också. (Använde också aupairworld, men det funkade inget vidare)

Sofia i London sa...

haha. fan va flummigt. lite bowie over det hela, lixom

Lisa sa...

vackert