lördag 10 april 2010

här bor jag!

Eftersom det inte händer så värst mycket idag så tänkte jag ge er en liten rundtur i mitt hem.

Först kommer man in i hallen såklart. Där hänger lite väskor och vårkappan. På stolen kan man sitta när man ska dra på sig krångliga skor, eller när man pratar i telefon.
I hallen finns en liten garderob där jag har de flesta av mina väskor, skor, kappor och jackor.Sedan kommer man in i köket. Väggarna är täckta med foton och Alice och sånt.
På micron bor en katt köpt i thailand.I kryddhyllan finns en bok om kaffe och en om småkakor. Vad mer behöver man?
På väg in i vardagsrummet finns en gigantisk hylla som rymmer det mesta.

Jag har två rosa gamla soffor mitt emot varandra, så man kan sitta och prata och samtidigt se varandra. Här sitter jag när jag bloggar. (Japp, det är jag på skärmen. Hade precis tittat igenom gamla bilder när jag bestämde mig för att fota istället.Haha)ovanför tv:n har jag två hyllor med allt möjligt nonsens som man blir glad av.Det bor massor av ankor i badrummet. Man kan aldrig ha för många ankor.
Nu är det bara sovrummet kvar. Sänghimmeln fick jag i födelsedagspresent förra året.
I en hörnet finns några klädhängare med klänningar och kjolar.

och i andra står ett sminkbord.

Nu har ni sett hur jag bor, tack för besöket!
puss

13 kommentarer :

Erica sa...

Hej nu dör jag lite. Åh säger jag till dina bruna skor med snörning i hallgarderoben! och ÅH säger jag till dina klädställningar! Fy vad fint. Jag vill med ha alla mina kläder framme. De är som kostverk för mig.

karla sa...

vad mysigt du har det (:

Felicia sa...

Jeees, vad fint! Älskar hur du har kläderna framme, det är så jättefint. Och alla underbara detaljer!

Sofia i London sa...

oj va fint!! bor du sjalv eller med familjen?

sv: jag ska va har i nz i ca 4 veckor! :)

puss

Lovisa sa...

Oj vad fint!

Anonym sa...

Tack för inblicken!
Vilket himla härligt hem, fick faktiskt lite inspiration och det tackar jag för! :)

Lisa sa...

himla fint.

Isabella sa...

Gudars så fint du bor! får sjukt mysiga vibbar.

Rebecka sa...

GILLAR de tomma ramarna på väggarna i sovrummet! Och jag skulle också vilja ha mina klänningar på väggarna, men min sambo protesterar lite (fast jag har en uppe i alla fall, rebellisk_tjej_90 haha).

Anonym sa...

Kära, kära nån! Ditt crib är ju amazing! Jag skulle lätt kunna flytta in :D

Lisa F sa...

Åh så fint :)

Trees sa...

NAj! jag skrev en kommentar här men den verkade inte komma fram! jag sa något i stil med att det var mig ett riktigt fint, charmigt hem! :D Kul att se. Jag hade gärna bott sådär, så om du bjuder hem mig så kan jag kanske få låtsas för en dag? ;)

Trees sa...

NAj! jag skrev en kommentar här men den verkade inte komma fram! jag sa något i stil med att det var mig ett riktigt fint, charmigt hem! :D Kul att se. Jag hade gärna bott sådär, så om du bjuder hem mig så kan jag kanske få låtsas för en dag? ;)