tisdag 15 juni 2010

måndag/tisdag

I bilen på väg till fotografen läste jag lite ur Kärlekens historia. Jag har läst den massvis av gånger och vikt hundöron överallt där det är extra fint.
När vi hade fotats åkte jag och Clara hem till henne.Där drack vi te och åt toasts.Ett par bedjande bruna ögon såg på.Vi fick ner lite morotskaka med. Clara är ett geni på att baka morotskaka. Det är sant!Lite senare fick Clara ett infall och ville att jag skulle klippa snedlugg på henne.Det gick bra för att vara första gången jag testade och hon passar utmärkt i det. Fast hon är ju alltid fin.Sedan åkte vi på studentfest hos en gammal klasskamrat till Clara. Jag glömde att ta med kameran men det var jättetrevligt och det fanns choklad-cheesecake. Behöver jag säga mer?När vi kom hem igen färgade vi håret på hennes lillasyster och såg på film. Where the heart is, som är en av mina favoriter. Ändå somnade jag och vaknade när eftertexterna rullade. Som vanligt alltså.
Imorse gick vi upp tidigt för att åka på Claras småsyskons skolavslutning. Det var mysigt och sommarlovskänslan smög sig fram lite i taget. Efteråt blev det tårtkalas med galet många tårtor att välja på. Jag fick en tårtöverdos tror jag, men gott var det!

6 kommentarer :

clara serholt sa...

Men gaaaah!!! Fina foton!!!! Haha, väldigt bra före och efter bilder på mitt hår. Första bilden är ju hemsk och jag ser så olycklig ut! Haha puuuuss

Lisa sa...

underbara bilder! gott fika också. ser fantastiskt ut! puss

Nøve sa...

Så fiint!

Isabella sa...

Fantastiska bilder, fantastisk du och attans vilken fantastisk snelugg! Massa props till dig!^^
Pussen

s sa...

åh, din hund liknar min!

Philippa sa...

Den boken verkar jätte fin:) tycker du att man ska läsa den?