tisdag 15 februari 2011

once upon a time...

Måste visa er några bilder från mina finaste sagoböcker! Jag läste jämt i dem när jag var liten. Det är en sagosamling som har så vackra bilder. Här är några av mina favoriter.
DSC05071Vam kan det vara?
DSC05066Askungen såklart!
DSC05063
DSC05067Som tur är gifter hon sig med sin stilige prins och de lever lyckliga i alla sina dagar.
DSC05076Aladdin hittar en magisk lampa.
DSC05068Törnrosa sov i hundra år.
DSC05080Den ståndaktige tennsoldaten som gör allt för sin ballerina.
Min absoluta favorit var nog Prinsessan på ärten, men den boken hittar jag inte någonstans.
Vilka var era favoritsagor som barn?

7 kommentarer :

Karla sa...

Tennsoldaten hade jag helt glömt bort! Åhåå.. :)

Lisen Elisabeth sa...

Men gud så fint! kan förstå att det var en favorit! <33

Jag älskade sagor och gör forfarande mest kommer jag ihåg när min pappa hittade på och berättade om alla troll som fanns och hur modig och bra vän han själv var med dem såklart! <3

My Svensk sa...

Sagor är himla härliga! Min favoritsaga är Mio min mio!

Grymt snygg blogg för övrigt!

L. sa...

sv: Dubbeltack! Ska se om det kanske blir ett par sådana innan veckan är slut. Kanske som snacks till På spåret? :)

Ann sa...

Åh vad fint!
Jag älskade en saga som hette Sessalätt, jag hade en bok med den som jag älskade! Snövit var också en utav mina stora favoriter!

ellen sa...

Min favorit saga var en som min pappa hade hittat på själv om en gammal sjunken träbåt som låg vid våran brygga.

Selina sa...

Cinderella, Aladdin, Little Red Riding Hood, stories like that. Also Hans Christian Anderson stories like Thumbelina, The Snow Queen and The Tinderbox