torsdag 22 maj 2008

Just close your eyes and keep your mind wide open.

Idag har jag inte varit i skolan. Har ont i magen, så jag orkade inte åka dit.

Vaknade väl vid ett nån gång. Gick ner och pratade med mamma en stund. Åt frukost och sedan har jag suttit här.
Har inte nån direkt ork att göra nånting. Blir väl lite samma som igår, alltså att jag hamnar framför tv:n med nån film. Fast det är skönt det med. Att få stänga av lite.
Fick låna en 3 timmar lång film av min morbrors tjej igår. Den ska jag nog fördriva tiden med.


På tal om film så såg jag "Bron till Terabitia" igår.
Jag rekomenderar den starkt.
Den handlar om tioåriga Jess som är utanför i skolan, har det jobbigt hemma och inte har några vänner.
En dag flyttar Leslie in i grannhuset. Hon är med annorlunda och utanför, men har en helt otrolig fantasi.
Jess och Leslie blir snabbt vänner och skapar en fatasivärld i skogarna omkring deras hus. Ett kungadöme de kallar för Terabitia.

Jag satt som trollbunden framför tv:n och ville inte missa en sekund. Det är en film som berör. inte för att avslöja något, men det var längesen jag grät så mycket till en film.

Se den!



ox,

Linda

1 kommentarer :

Steph sa...

Oh, den filmen skulle jag också vilja se!