lördag 24 maj 2008

Rastlös

Vi bakade förut, jag och mamma. Kärleksmums, vanliga och i muffinsformar med karamellströssel på.
De blev fina och riktigt goda. Förra gången vi bakade glömde vi smöret. Det blev inte så lyckat då.
Naturligtvis lyckades jag bränna mig på plåten. Inte så mycket, bara så att det gjorde ont en stund utan att lämna ett märke efter sig.

Kvällen har jag mest spenderat med att planlöst vandra runt i huset, kolla några osammanhängande sekunder på tv och lyssna på musik.
Jag är rastlös. Jag vill nånstans, vill göra nånting. Det känns i hela kroppen och jag får svårt att sitta still.
Sömnen borde ha knackat på för en stund sedan, men jag kan inte sova. Jag ska nog städa mitt rum. Det är rörigt här.
Sedan somnar jag kanske till någon film och drömmer om nånstans långt borta.

ox,
Linda

2 kommentarer :

Anonym sa...

Jag vill också iväg.. Vi åker till ööhm ... Australien du och jag!

Linda sa...

Vad härligt det vore!