torsdag 7 januari 2010

les macarons


Idag kändes som en bra dag att ta tag i ett av årets mål. Jag skruvade upp peppande musik på hög volym och försökte mig på att baka macarons för första gången.
Det var inte alls så svårt som jag hade trott och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Fyllningen är chokladtryffel och de smakar ljuvligt!
Visst, de kanske inte ser riktigt proffsiga ut, men övning ger färdighet. Snart kommer jag nog vara bra på det här!


I made macarons for the first time and I'm quite happy with the outcome!

6 kommentarer :

Trees sa...

jaha där:D mums, får kolla in det när jag e hemma igen. Låter mysigt

Erica sa...

De ser ju jättefina ut! Förstår inte - alla verkar ha någon sorts talang för macarons.... jag måste verkligen försöka mig på det där. Tänk att fylla frysen, kylen, skafferiet och badrumsskåpet med godbitar. Det hade minsann inte varit fel. Kram

clara serholt sa...

åååååååååååå goooott!

Sofia i London sa...

åh vilken bra idé! har ätit hemmalagade macarons en gång, de såg förfärliga ut men smakade hur gott som helst! ska baka i helgen tror jag, men det blir nog kanelbullar eller så haha kram

farbrormalin sa...

Åh, det är jättemånga bloggerskor som jag följer som har bloggat om dessa små bakverk på sistone, men jag har aldrig ätit sådana. Jag blir så nyfiken, de måste ju vara goda om alla bloggar om dem. Jag drömde faktiskt i natt att jag sprang runt på olika caféer på jakt efter macarons för att jag ville veta hur de smakar. :)

Lilla Fröken sa...

Jag har också tänkt försöka baka såna där. Du verkar ju ha lyckats bra med dem. :)