lördag 9 januari 2010

There was a time when the world asked ordinary men to do extraordinary things


Band of Brothers-maratonet igår var väldigt lyckat!
Om ni inte har sett Band of Brothers så tycker jag att ni ska göra det. Det är en miniserie i tio delar. Det är den sanna historien om amerikanska Easy Company under andra världskriget.
Den är otroligt välgjord och skådespelarinsatserna är fantastiska!

Inatt drömde jag om stiliga unga män i uniformer och pratade om militärrelaterad saker i sömnen. "Organisera kompaniet!" ska jag ha sagt enligt Clara.


(Serien sänds just nu på tvåan, kl: 23:10 varje lördag.)

2 kommentarer :

clara serholt sa...

aaw... jag älskar dem.

Erica sa...

åh visst är det fint att prata i sömnen. Jag gjorde det ganska mycket och blev alltid glad av att höra vad jag hade sagt. Jag kommer oerhört sällan ihåg mina drömmar men inatt är ett undantag. Jag snackade lite skit om en kassörska som lät en kund träna sig före och så visade det sig att hon förstod svenska (hon var fransyska) så jag fick be om ursäkt och skämmas lite.