onsdag 20 januari 2010

om jag var...

om jag var en färg
skulle jag vara ljust tuggummirosa.

om jag var ett djur
skulle jag vara en fluffig katt som slappade hela dagarna

om jag var ett nummer
skulle jag vara en sjua

om jag var en sång
skulle jag vara En midsommarnatts dröm med Håkan Hellström


om jag var mitt i en dröm
skulle jag gör allt jag inte vågar

om jag var en blomma
skulle jag vara en körsbärsblomma

om jag var ett instrument
skulle jag vara en aukustisk gitarr

om jag var ett klädesplagg
skulle jag vara en femtiotalsklänning med massor av vidd i kjolen

om jag var en sko
skulle jag vara en söt men med farligt hög klack

om jag var en dryck
skulle jag vara något extra bubbligt med körsbärssmak.

om jag var ett fotografi
skulle jag vara ett gammalt svartvitt, taget på en fest någonstans.

om jag var en känd person
skulle jag vara Zooey Deschanel

om jag var ett väder
skulle jag vara vårsol

om jag var en doft
skulle jag dofta vattenmelon.

3 kommentarer :

Sofia i London sa...

fint! jag måste få fråga en sak, när du åkte till thailand, vilka vaccinationer fick du ta då? kram

clara serholt sa...

fint...

Erica sa...

söta svar! Den där listan gör mig så glad!