fredag 26 februari 2010

ett litet äventyr

Jag och Clara skulle ut på en shoppingtur så vi åkte till ett stort shoppincenter i Paris. Vi tittade mest på baskrar och halsdukar i fina färger.
Efter ett tag gick vi upp för en slingrade spiraltrappa och råkade av en slump hamna i en tv-studio. Där spelade dom in den egyptiska versionen av Lyckohjulet. Andreas och Lasse var de enda som satt i publiken och de blev väldigt förvånade när de såg oss där.
En av de tävlande hade blivit sjuk och istället fick jag hoppa in. Trots att alla ord var på arabiska kammade jag hem vinsten. Jag vann en brödrost, en dammsugare och en resa till Egypten.
Vi fick flyga dit i ett lyxigt privatplan och när vi var framme la vi oss på stranden och njöt av värmen.

Vad drömde ni inatt?

5 kommentarer :

clara serholt sa...

Åååh vilken dunderdröm! Det vill vi att det ska hända! Haha
jag drömde säkert om OS! Haha

My Amelie sa...

men gudars vilken fantastisk dröm!

jag minns inte vad jag drömde i natt men i går natt drömde jag att jag var gravid och födde ett barn på badrumsgolvet. barnet var missbildat och superlitet och förvandlades till en rödhårig tax som sprang runt. lite småläskigt sådär.

tack ska du ha fina du! det är faktiskt fuskglasögon! haha.

Lovisa Magdalena sa...

Åh, drömmar kan vara så otroligt bisarra så det inte är sant. Jag drömde att min bästa vän visade mig ett litet ställe på en tropisk ö. Under en massa klippor kunde man kunde sträcka ut handen och plocka upp leksakssköldpaddor ur det turkosa vattnet.

Fruktansvärt fin blogg!

Erica sa...

haha det var ju det roligaste! Och grattis får man väl säga till vinsten! Brödrostar och dammsugare kan man aldrig få för mycket utav. Och inte resor heller.

Agniis sa...

Det måste varit svårt att gå upp ur sängen och inte försöka somna om efter en sån härlig dröm :)! Hur mår du förresten, är du sjuk? Krya på dig isåfall:)