onsdag 24 februari 2010

Mormor Elsa

De här bilderna föreställer min mormor som ung. På baksidan står det att de är tagna på Ataljé Utgård i Göteborg, men inget årtal. Därför vet jag inte hur gammal hon var när bilderna tog. Hon ser väldigt ung ut i alla fall.

Hon gick bort när jag bara var fyra år, så jag har inte jättempnga minnen av henne tyvärr. Men jag minns att hon var väldigt snäll och att jag alltid tyckte det var jättekul att hälsa på hemma hos henne och morfar. Jag brukade alltid få NonStops och kanelbullar när jag kom dit.


These are some old pictures of my grandmother Elsa, when she was very young.

5 kommentarer :

Karla sa...

oh... såna bilder är bland det bästa som finns!

Isabella sa...

Gudars så tjusig hon var!

Erica sa...

Vad härligt med gamla foton. Hade ett litet kort på min fina morfar innan. Han var så stilig! Älskar att sitta och bläddra i de gamla fotoalbumen. Och min mormor var så vacker. Det är hon fortfarande.

Solace sa...

skulle vara kul o se en bild på dig bredvid.. så man kunde se likheter :)

Selina sa...

I love old photos. Thanks for sharing