fredag 5 februari 2010

torsdag: tårta, pulkarace och hysteriska skrattanfall

På morgonen samlades vi för att riva ner allt på scenen, städa loger, plocka undan rekvisita och tvätta scenkläder. När vi var klara bjöd våra fantastiska lärare på tårta!Det kändes sorligt att se scenen tom igen, men vi var glada ändå.När tårtan var slut åkte många av oss hem till en klasskamrat för att dricka lite te och prata.Söta Hanna!Lasse och Gabriel hade det mysigt.Anna var där!Vi begav oss ut i snön för att åka pulka.Plast går också bra att åka på.Cajsa hade med sig sin fina hund.Och Lovisas lilla vovve var med där.Clara kastade snö!Trots att varken jag eller Clara hade termobyxor så kastade vi oss i snön ändå. Ibland frivilligt, och ibland blev vi knuffade.Vi grillade korv, men fick inte riktigt fart på elden.
När vi blev alldeles för snöiga och kalla åkte jag, Clara och Gabriel med Andreas hem. Vi såg på film och drack gott te.
Vid fyratiden tog jag och Clara bussen hem till mig. En stund senare kom Lassa, Andreas och Gabriel också hit. Det blev spontanbakande av äppelpaj och Chicago.
Det var en himla fin dag!

5 kommentarer :

clara serholt sa...

YAAAAAAY! det var den finaste dagen på länge!

clara serholt sa...

sv:OHJA!!! ååh jag gillar dig och hela klassen såååå mycket. dessa veckorna har givit oss fantastiskt mycket. heja!

Erica sa...

Det ser ut som en mysig dag. Så märkligt det är att se de där mängderna med snö förresten. Jag har ju till och med använt min vårjacka idag. Är så oerhört tacksam över att slippa köldknäppen i sverige alltså.

Rebecca sa...

Vilken fin och mysig dag. Fick jätteabstinens efter prinsesstårta! haha

Felicia sa...

Mysigt! Pulka har jag bara åkt en gång i år. Men när jag såg dina bilder blev jag så sugen!