onsdag 26 september 2012

det som spelas i bakgrunden.

Som den filmnörd jag är så förälskar jag mig ofta i soundtrack och lyssnar på dem jämt och ständigt. Tänkte dela med mig av mina absoluta favoriter och samtidigt ge er lite filmtips.

500 Days of Summer
Soundtracket som nästan konstant rullar på i bakgrunden här hemma. För det funkar alltid alltid alltid.


Finurligaste franska filmen med bästa storyn. Underbart franskt.


Älskar filmen så himla himla mycket och soundtracket är ju själva grejen.



Marie Antoinette
Klassiskt blandas med modern musik på ett riktigt bra sätt.



The Boat That Rocked
Så mycket bra brittiskt sextiotal på en och samma gång.




Juno
Ett soundtrack som alltid får mig på bättre humör. Det är så trallvänligt och pepp. Mycket Kimya Dawson och det gillar vi.

3 kommentarer :

Ann sa...

UNDERBART!

sadia sa...

marie antoinette och juno är ju underbara!

Fannü sa...

Jaaa, så sant! Framförallt The Boat That Rocked och fina Amélie. Soundtracket till I'm Not There är också svinbra. Och Garden State.

PS. Din Morrisseyposter var superfin. Vill också ha.