måndag 3 september 2012

You have killed me - and thriven on it, I think. How strong you are! How many years do you mean to live after I am gone?


Dimmiga hedar, vinande vindar och kärlek så djup och komplicerad. Det är den senaste versionen av Wuthering Heights jag pratar om. Fotot är sanslöst vackert och skådespelarna är fruktansvärt duktiga. Kaya Scodelario (BIG girl chrush förresten), som vi känner igen som Effy i Skins, spelar Cathy och är fantastisk såklart. Allt är väldigt avskalat och naket, vilket jag gillar på något vis men samtidigt gör bristen på musik mig lite obehaglig till mods.
Jag och Clara har bestämt oss för att läsa boken, för det har hittills aldrig blivit av trots att det är en klassiker. Vi ska köpa var sitt exemplar så återkommer jag när vi läst klart. Måste få veta om historien verkligen är så mörk och rubbad som den framställs i denna filmen.