fredag 28 september 2012

femtio frågor och femtio svar.

Båda fina fröknarna Sandra och Emily har gjort den här listan, så nu gör jag den också.

1. Vad heter du?
Linda Susanne Irené Lagerström.
2. Vad kallas du för?
Nästan bara Linda jämt. 
3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Har aldrig riktigt haft något smeknamn, något som jag verkligen ville ha när jag var yngre men aldrig riktigt fick. Har kallats Lily i flera olika perioder och sammanhang. Gillar det men det har liksom aldrig fastnat. 
4. Vad gör du just nu?
Ligger sömnlös i min säng och lyssnar på bra musik. Den här spellistan för att vara exakt.
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Studsa runt på ett dansgolv någonstans där musiken är så hög att man inte hör sina egna tankar. Bara bas och sus i öronen.
6. Vad har du på dig?
Rutig skjorta, shorts och raggsockor.
7. Vad har du gjort idag?
Varit i skolan, ätit sushi, räknat matte, redigerat bilder och gått på teater.
8. Vad var det roligaste med din dag?
När jag och Tim gick på teater i Vänersborg. Vi såg Timmarna med Rita. Riktigt riktigt bra pjäs!
9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Har inte haft särskilt tråkigt. Är på perfekt humör för att bara ta det lugnt.
10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vaknar tidigt av mig själv, äter picknickfrukost, tar en biltur med Tim och går på lite olika loppisar, sedan äter vi sushi till middag och dricker öl på något hak med riktigt bra livemusik innan vi möter upp med en massa favoritpersoner för att dansa och skratta hela natten.
11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Min byrå med allt mitt smink och min spegel.
12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt. Kommer väl leva några år längre än de som skriver med vänster hand om man ska tro såna där fun facts man läser ibland.
13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Supermycket hemsk ångest bara, utseendemässigt liksom.
14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Vår alla gånger. Det känns så hoppfullt på något vis. Älskar älskar älskar våren så himla mycket.
15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Firar inte jul och påsk är väl mest godis? Midsommar då, det brukar vara roligt tycker jag!
16. Beskriv den perfekta outfiten?
Just nu? Vippig pastellig kjol, knytblus/magtröja, tjock stickad kofta och docs.
17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Jeggins och crocs. Blä...
18. På tal om mode, din favoritbutik?
Måste nog vara h&m, har så hemskt mycket fint därifrån.
19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Den här kjolen är fantastisk:

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Fy vad svårt, kan omöjligt välja! Men bodde typ i den här klänningen förra sommaren:

21. Favoritplagg på en man?
Herregud, vart ska jag börja? Cardigans, snygga skjortor med fina kragar, fluga, hatt osv. Det finns så galet mycket fina herrkläder.
22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Spelar inte det minsta roll alls!
23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Alltså hur han ska vara? Gärna skarpa käkben och mörka ögon. Yes please!
24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Åkt himla långt för att få träffa mig bara en kort stund.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Vågat istället för att lägga benen på ryggen och fly så fort det börjat bli något seriöst.
26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En flygbiljett till något varmt ställe.
27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
En gång på mellanstadier hade jag kalas och fick brevpapper av nästan alla gäster. Så himla konstigt  och sämst sammanträffande. Trist att få likadana presenter av alla.
28. Cola eller fanta?
Cherry Coke. Bästa läsken ever.
29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad. Jag avgudar choklad!

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad alla gånger.
31. Myskväll eller utekväll?
Utekväääääääll! Har mest blivit myskvällar hemma det senaste eftersom jag knappt haft någon fritid och det känns väldigt jobbig.
32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek utan sex. Eller jag vet inte. Det är ju lite tråkigt.
33. Pengar eller kärlek?
Kärlek, även om jag kanske inte riktigt tror på den längre. 
34. Tåg/buss eller bil?
Tåg är fantastiskt.
35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen bloggen bloggen!

36. Tv eller dator?
Datorn, använder nästan aldrig min tv.
37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Älskar the Notebook. Gråter floder varje gång. Ryan Gosling är ju inte fy skam att vila ögonen på heller.
38. Roligaste fyllehistoria?
När jag och Tim var på väg hem på nyårsafton. Vi gick på en mörk väg när det från ingenstans började flyga raketer mot oss. Vi trodde att det var några barn som lekte så Tim röt till allt vad han hade och sa att "det där var ju jääääävligt onödigt". Då upptäcker vi att det inte alls var några barn utan två enorma, ganska arga killar. Vi var helt övertygade om att vi, eller i alla fall Tim, skulle åka på stryk så Tim ursäktade sig med att ljudet hade skrämt honom. Då blev killarna plötsligt världens mjukisar, kramade om honom och tröstade med att det inte var något farligt. Så gav de oss var sin raket innan vi vinkade adjö och gick därifrån.
39. Pinsammaste fyllehistoria?
Har inte gjort så mycket pinsamt, blir bara himla glad.  
40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Tim och Clara. 


41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Att allt allt allt bara ska gå käpprätt åt helvete.
42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
“Once upon a time there was a boy who loved a girl, and her laughter was a question he wanted to spend his whole life answering.” 
- Nicole Krauss, The History of Love.
43. Dra ett skämt?
Kommer ju inte på nåt! Annars är jag rätt bra på att skämta vid helt fel tillfälle.
44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Allt häng med min underbara klass. Såna fina typer som har ett rejält tag om mitt hjärta. 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Vi hade kul mest hela tiden ju och jag gör ju bort mig jämt och ständigt. Ramlade, snubblade och halkade mig igenom gymnasiet.
46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Vågat ta mer plats, skrattat högre och pratat med fler personer.
47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Se hela världen.
48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Plugga, leta fram alla varma tröjor jag har och läsa några kapitel Wuthering Heights.
49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Har gjort ett inlägg om det här.
50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
- Jag läser tidningar baklänges, alltså jag börjar med sista sidan och går framåt.
- Det händer väldigt ofta att jag går runt och sjunger utan att jag är medveten om det.
- Jag har skrivit dagbok sedan jag lärde mig skriva ungefär.

0 kommentarer :