lördag 1 september 2012

Well I'm just waiting for my chance to come. Just a silhouette against the rising sun. Watch the water, watch the sky. Count the days as they go by. I'm just waiting for my chance to come.

IMG_0791IMG_0762IMG_0769
"Onsdag är ju faktiskt lill-lördag", tänkte jag och Tim och tog tåget till Göteborg och Bee Bar där vi satte oss för att äta mat.
IMG_0776IMG_0773
Jag åt supergod vegetarisk pasta.
IMG_0755
Tim.
IMG_0785
Ischa dök upp efter en stund och gjorde oss sällskap.
IMG_0792IMG_0794IMG_0796IMG_0803
Vi strosade runt i sommar-Göteborg ett tag.
IMG_0818IMG_0820
Tills vi hamnade på Kungshöjd som är en av mina favoritplatser. Brukar ta med mig kaffe och fina vänner hit så fort jag får chansen.
IMG_0826IMG_0831IMG_0834
Älskar utsikten och att det ändå är mitt i stan.
IMG_0845
IMG_0847
Tog lite bilder och poserade fräckt såklart.
IMG_0849
På ett stängsel satt något som vi hoppades var kärlekslås för såna är ju så himla fina.
IMG_0870Det började mörkna och fullmånen fick sällskap av perfekta My Little Pony-moln.
IMG_0881
Vi bestämde oss för att göra ett spontanbesök på Liseberg och var så himla pepp på spökhotellet och sockervadd. Tyvärr visade det sig att parken var stängd för allmänheten och vi fick inte komma in.
IMG_0892
Besviket vandrade vi vidare och hamnade mitt i Chalmers nollningskaos. Vi tittade på allt folk ett tag men vandrade snart vidare eftersom vi kände oss lite utanför. Vi är ju trots allt inga Chalmers-studenter.
IMG_0900IMG_0901IMG_0911
Tillslut ramlade vi in på Skojarebacken som nog är mitt nya favorithak.
IMG_0903IMG_0921IMG_0925IMG_0905
Av bilderna att döma så förstår ni väl ändå varför? Hur många krogar har en älg och miljoner andra knasiga prylar överallt liksom.
IMG_0928IMG_0930IMG_0933IMG_0935
När vi druckit upp våra drinkar gick vi hem till Ischa där vi beundrade hans balkong, provade tjusiga hattar och smed storslagna planer innan det var dags för mig och Tim att åka hem igen.

3 kommentarer :

Lisen Elisabeth sa...

HÄRLIGT!

Trees sa...

Sa himla fina bilder, kanns vintage! goteborg e bra bra ;)
Jag kikar ofta in har men har nastan aldrig tid att kommentera langre!

Svarar via blogg.se's svar grej pa dina kommentarer, men du har ju inte blogg.se sa du ser kanske inte dem anda? haha.
Ja, sverige, till helgen :D hihi

Johanna sa...

¨tack så mycket, vad kul att du hittade till oss :)
vilken fin blogg du har! fina foton!:)